arvandplast

arvandplast

arvandplast

arvandplast

نحوه تولیدباماشین آلات باد کن خطی

ماشین آلات باد کن خطی با پرکن های چرخشی lss16 chumpower   کامل می شوند.تقریبا از سال 2008 بود که تولید کننده تایوانی ماشین های باد کن chumpower تلاش بی وقفه ای برای بهینه سازی خطوط تولید ماشین های باد کن خود در دستور کار قرار داده است.از ابتدای سال  2008 که شروع به کار بر روی ماشین های 6حفره ای 6000 بطری در ساعت خود را اغاز کرد تا  امروز که chumpower بر روی ماشینهای فوق العاده 24000 بطری در ساعت با 16 حفره را در دستور کار خود دارد،همواره برای صنعت تولید ماشین های باد کن به عنوان یک الگوی خاص مطرح بوده است.

دستگاه های باد کن سری lss16 کاملا الکتریکی و مجهز به 10 موتور سرور هستند،از سیستم حرفه ای کلمپینگ تا sealer های فوق سریع و یا سیستم بیرون دادن پریفرم ها (perform)،هماهنگی دقیق موتور های سرور و تعداد بالای حفره های قالب همه باهم بادقت وتوان بالا کار می کنند تا بتوانند این ظرفیت فوق العاده خروجی دستگاه را ممکن کنند.

هر قالب دارای طول افقی قابل توجهی بوده و از انجا که باید بتواند بطری های 500 میلی لیتری  را درخود جای دهد، سیستم کلمپینگ این ماشین با دو سروو موتور به کار می افتد که هر کدام توان مورد نظر برای به کار انداختن یک طرف از کلمپ ها را فراهم می آورد.یک cam-driven indexer قدرتمند وظیفه انتقال گشتاور بالا از موتور های سرور و انتقال ان به بازوهایی را دارد که سیستم push-rod را به کار می اندازد و به واسطه انها یک بادامک دیگر پایه قالب ها را به حرکت وامیدارد . دو سری موتور سرووسیستم کشنده را به کار می اندازد که این کار را از طریق مکانیسم rack-and-pinion انجام میدهند.

10 ماژول آون گرم کننده در این ماشین برای گرم کردن 24000 پریفرم در ساعت جای داده شده است و زنجیره باریک 38  میلیمتری chumpower اجازه گرم شدن تعداد بیشتری پریفرم در هر دور را می دهد . هر آون با یک سیستم کنترل گرمایی پیشرفته ir محصول شرکت oilcorp کنترل می شود .وظیفه این سیستم کنترلی ،تضمین دقت جریان مورد استفاده و کنترل دمای خروجی لامپها است.متوسط مصرف برق دستگاه های سری lss16 برای تولید یک بطری(bottle) حدود 9/1 وات می باشد.دینامیک سیال برای گرمادهی آون ها و منعکس کننده های گرمایی در خلال مرحله طراحی مورد بررسی دقیق قرار گرفت تا محیط گرمادهی بهینه در داخل آون ها به وجود اید. این شیوه طراحی آون ،پریفرم ها و سایر  اجزا را در گستره دمایی مجاز  قرار داده واطمینان از دریافت گرمای مناسب را افزایش میدهد.

 

 

گالن پلاستیکی

شاید دانستن این مطلب برای شما جالب باشد که در کشتی تایتانیکی که متشکل از ده ها تن فلز بوده ، حتی چند گرم هم پلاستیک و مواد مشابه وجود نداشته است ! ماده ای که خیلی از کارشناسان امر ، فقدان آن را دلیل آن تراژدی می دانند . پلاستیک به عنوان فرآورده ای نفتی و یکی از مهمترین اختراعات دست بشر ، با ظهور خود انقلابی انکار ناپذیر در صنعت و ساخت و تولید تمامی ملزومات زندگی بشر به وجود آورده است . این ماده در مقایسه با پرطرفدارترین ماده قبل از خود ، یعنی آهن و آلیاژهای آن دارای وزنی کمتر ، مقاومت بیشتر در برابر فرسایش و رطوبت ، شکل پذیری بهتر و ساده تر بوده و در زمینه استحکام ، سختی ، خزش نیز حرف های زیادی برای گفتن داشت . از این رو صنعتگران بر آن شدند تا برای ساخت برخی وسایل که پیش از این فلزی بودند ، روی به استفاده از پلاستیک به عنوان ماده اولیه آورند ، چرا که علاوه بر صرفه جویی بیشتر در وقت و هزینه ، تولیداتی با کیفیت تر عرضه می کردند . یکی از این وسایل گالن پلاستیکی می باشد .

در سال های دور گالن های فلزی ، معمولا در حجم ۴ لیتری ساخته شده و بیشتر برای اندازه گیری و نگهداری نفت و بنزین بکار می رفتند ؛ اما رفته رفته با ظهور پلاستیک و ساخت گالن پلاستیکی  دایره کاربرد آن ها نیز وسیعتر شد . امروزه گالن پلاستیکی به هر ظرف پلی اتیلنی که مایعی را با هر حجمی در خود جای دهد اطلاق می شود . گالن پلاستیکی با عاریه گرفتن ویژگی های مواد رزینی ، کاربرد هایی پیدا کرده اند که فقط و فقط مختص خودشان است . گالن پلاستیکی به دلیل ساختار فشرده خود و عدم تجزیه پذیری آسان ، بهترین مکان برای انبارمایعات می باشد ، چرا که در گالن پلاستیکی نه اجازه تبخیر شدن دارند و نه آلاینده ای وارد آن می شود . در ابعاد بزرگتر ، تانکر های پلاستیکی جای تانکر های فلزی را گرفته اند و حتی به وسیله ای برای نگهداری آفت های شیمیایی ، بیمارستانی ، اتمی ، اسید ها ، سموم  و ... شده اند و این وظایف در همه وضعیت های آب و هوایی و جغرافیایی ، مانند بیابان های بسیار گرم و خشک ، یا کوهستان های سرد و مرطوب به درستی انجام می گیرند. از رایج ترین ابعاد گالن پلاستیکی می توان به 70،60،30،22،20،10لیتری اشاره کرد که در اشکال مکعبی ، کتابی ، دسته بغل ، شیردار و گوشه هلالی عرضه می شوند

 

 

بطری جار

بطری های جار را حتما در مکان های مختلف دیده اید.حتی ممکن است در منزل خود نیز تعدادی از آنها را مورد استفاده قرار دهید اما ندانید که آنها همان بطری جار هستند.به همین علت می خواهیم در این مقاله بطری جار را برای شما معرفی کنیم و اطلاعاتی در مورد بطری جار از قبیل موارد استفاده و همچنین مکان های مورد استفاده در اختیار شما قرار دهیم. برای این منظور باید با ادامه متن همراه باشید.

جار چیست و در چه مواردی مورد استفاده قرار میگیرد؟

یک شیشه سفت و سخت، ظرفی معمولا به شکل استوانه ای با دهان گسترده و یا باز است. بطری های جار  معمولا از شیشه، سرامیک، یا پلاستیک ساخته شده است. موارد مورد استفاده بطری جار بسیار متنوع می باشد اما اکثرا در موارد روبرو استفاده میشود:  مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، داروها، و مواد شیمیایی که نسبتا ضخیم و چسبناک هستند استفاده می شود. شما محدودیتی برای استفاده از آنها ندارید زیرا به راحتی می توانند مطابق خواسته شما شکل بگیرند. مثلا از بطری جار میتواند برای اقلام بسیار بزرگ نیز استفاده کنید ولی اکثرا برای موارد کوچک و متوسط کاربرد دارد.قالب های مختلفی برای بطری جار در نظر گرفته می شود.به طور مثال قالب های شیشه ای. در ادامه کاربرد قالب های شیشه ای را برای شما بیان میکنیم.

 از قالب های شیشه ای می توان برای کنسرو کردن محصولات غذایی خانه و حفظ مواد غذایی که در آشپزخانه ها کاربرد زیادی دارند استفاده کرد. همچنین برای مواردی که نیاز به محافظت دارند .بطری جار به راحتی میتواند برای محافظت از آنها برای بلند مدت مورد استفاده قرار گیرد.به طور مثال برای  حفظ اقلام فروشگاه مختلف به عنوان مربا، خیار ریز ترشی، ترشی دیگر، مارمالاد، گوجه فرنگی sundried، زیتون، انواع مختلف فلفل،  تخم مرغ، ترشی، عسل، و بسیاری موارد دیگر. بطری جار همچنین میتواند به راحتی مورد بازیافت قرار گیرد که این مورد نیز برای بطری جار یک ویژگی به حساب آید.یکی از مواردی که بطری جار در اختیار شما قرار میدهید انتخاب دهنه این بطری ها می باشد.دهانه بطری جار میتواند به صورت کاملا کوزه ای باز باشد و یا میتواند بنا به درخواست شما گرد و کوچک باشد. این انتخاب وابسته به اعمال شما در مورد استفاده از بطری جار دارد و کاملا انتخابی است.اما برای ساخت بطری جار از چه مراحلی استفاده میشود؟

دو تکنیک اصلی برای تولید ظرف شیشه ای اتوماتیک وجود دارد. اولین تکنیک "را فشار و ضربه" تشکیل میدهد. بعد از این تکنیک نوبت به دمیدن هوا در آن می رسد که این روش برای شکل دهی به بطری جار استفاده میشود.. این روش ساخت قالب های شیشه ای و بطری  و به طور معمول برای ظروف دهان باز استفاده می شود.

 

 

ظروف ادویه

یکی از مشکلاتی که همواره آشپز ها و حتی خانم های خانه دار با آن روبرو هستند طریقه نگهداری ادویه و ظروف ادویه قابل استفاده است. زیرا اگر از ظروف ادویه مناسب و مطمئن استفاده نشود حاصل چیزی جز خرابی ادویه و مشکلات بعدی نمی باشد. متن ظروف ادویه شما را با انواع ادویه بیشتر آشنا میکند و همچنین شما را راهنمایی میکند تا بدانید بهترین طریقه نگداری ادویه چیست و ظروف ادویه مناسب را نیز برای شما مشخص میکند.اما قبل از اینکه به این موضوعات بپردازیم باید بدانیم ادویه چیست؟

ادویه ها موادی هستند که به عنوان چاشنی و طعم دهنده در غذا ها استفاده میشوند. فرآیند تولید ادویه فرآیند بسیار پیچیده ای نیست .به همین علت تولید آن نیازمند کارخانه های بسیار عظیم و وسایل پیشرفته نمی باشد. بعضی از ادویه ها مانند فلفل و دارچین به صورت کامل در اختیار تولیدکنندگان قرار میگیرند و یکسره به مکان های مشخص که برای آسیاب کردن این مواد در نظر گرفته شده است می روند. یکی دیگر از سوالاتی که ممکن است در مورد استفاده از ظروف ادویه و حتی خود ادویه برای شما پیش بیاید اینست که ادویه ها بعد از اینکه آسیاب و خرد شدند و به صورت رایج قابل دسترسی آنها در آمدند چگونه ضد عفونی میشوند؟ روش های متفاوتی برای ضدعفونی کردن ادویه ها وجود دارد.ولی یکی از معمول ترین این روش ها استفاده از اشعه گاما می باشد.بعد از اینکه کار ضد عفونی کردن ادویه انجام شد برای بسته بندی در ظروف ادویه آماده میشوند. باید به این مورد توجه کنید که ادویه ها به خاطر طبیعت و شکلی که دارند در برابر فساد و آلودگی سرسخت و مقاوم هستند.مخصوصا وقتی که آنها را با مواد مصرفی داخل آشپزخانه مثل آب لیمو و رب مقایسه میکنید. اما موردی که میخواهیم در متن ظروف ادویه به آن اشاره کنیم اینست که اگر شما ادویه ها را به صورت کامل نگه داری می کنید مدت زمان ماندگاری آنها نسبت به ادویه پودری بسیار بیشتر خواهد شد. با این وجود بسیاری از ادویه های  وارداتی که شما استفاده میکنید به صورت پودری وارد میشوند ولی با این وجود کامل آنها را نیز میتوانید در صورت نیاز بیابید. اگر ادویه ها را در جای خشک نگه داری کنید می توانید اطمینان حاصل کنید که آنها خراب یا فاسد نمی شوند زیرا خاصیت پودری و خشک آنها ، ادویه را ضد میکروب ساخته و نمی توانند به راحت در آن نفوذ کنند.

اما دو نکته بسیار مهم وجود دارد که باید در مورد ظروف ادویه بدانید.ظروف ادویه باید ظروفی باشند که نسبت به نور و میکروب غیر قابل نفوذ باشند.این مهم به ماندگاری بیشتر انها و همچنین خاصیت ضد میکروبی آنها کمک میکند. دومین نکته ای که باید در مورد ظروف ادویه به آن توجه کنید اینست که بعد از اتمام کار و استفاده از ادویه درب ظرف را حتما ببندید. بسیاری از افراد از این نکته غافل میشوند و بعد از اینکه ادویه را استفاده کردند ظروف ادویه را به حال خود رها میکنند که این عمل اشتباه می باشد.

 

 

ظروف آرایشی و بهداشتی

در رشد و رونق فروش و استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی در سالهای اخیر همگان اتفاق نظر دارند.ولی یکی از مهمترین چیزهایی که باید به آن توجه کرد ظروف آرایشی و بهداشتی است که میتواند در این رشد سهم عمده ای داشته باشد.مقاله ای که در ادامه خواهید خواند به معرفی کلی ظروف آرایشی و بهداشتی و همچنین اهداف استفاده از آن خواهد پرداخت.

هدف اصلی ظروف آرایشی و بهداشتی است را میتوان یک چیز دانست که ممکن در نگاه اول به فکر هر انسانی خطور کند.هدف اولیه ظروف آرایشی و بهداشتی محافظت کالا و لوازم مصرفی آرایشی است. ظروف آرایشی و بهداشتی باید با ارائه یک راه حل خوب این محصول را  از زوال محافظت کنند  و حفظ کیفیت آن را همین طور تضمین کنند.یکی دیگر از اهداف کاربردی ظروف آرایشی و بهداشتی میتواند جلب نظر مشتری برای انتخاب لوازم آرایشی و بهداشتی شود.اگر بخواهیم به صورت مستقیم این هدف را بیان کنیم ، میتوانیم از آن به عنوان بهره وری اقتصادی نیز یاد کنیم.زیرا با جلب نظر مشتریان میتواند در فروش محصولات کمک شایانی کند. ظروف آرایشی و بهداشتی  باید به عنوان بخشی از بازاریابی یک محصول زیبایی باشند. ظرف نیز باید حاوی برچسب هایی خوانا باشد و   اطلاعات اولیه در مورد محصول و تولید کننده را به نمایش بگذارند. این برچسب که بر روی ظروف آرایشی و بهداشتی چسپانده میشود میتواند شامل اطلاعات تماس، مواد، تاریخ انقضا، هشدارها و دستورالعمل ها باشد. برچسب میتواند برای انتخاب محصول گمراهی را از خریداران دور کند و به آنها با دادن حقایق درباره محصول اطمینان خاطر دهد.این مورد را میتوان یکی دیگر از مزیت های ظروف آرایشی و بهداشتی برای کاور کردن آنها به شمار آورد. اما سوالی که ممکن است برای تمامی شما عزیزان به وجود آید، دانستن اطلاعاتی درباره ی ساختار ظروف آرایشی و بهداشتی  است.چگونگی استفاده صحیح از آنها و همچنین دوام آنها میتواند مسائلی از این قبیل باشد. در حالت ایده آل، ظروف آرایشی و بهداشتی از مواد با دوام ساخته شده است که به محصول عمر مفید و طولانی خواهد داد. یکی از مواردی که در ظروف آرایشی و بهداشتی بی کیفیت دیده میشود به وجود آمدن مشکلات در باز و بسته کردن آنها بعد از مدت کمی می باشد. به همین خاطر به شما توصیه میکنیم برای انتخاب لوازم آرایشی حتما به ظروف آرایشی و بهداشتی به کار رفته در آن نیز دقت کنید زیرا این ظروف آرایشی و بهداشتی میتوانند برای شما محصول درجه یکی را به ارمغان آورند و از آنها محافظت کنند.از این رو توجه به آنها میتواند به یک اصل مهم در تجارت لوازم  آرایشی و بهداشتی تبدیل شود.

به عبارت دیگر، ظروف آرایشی و بهداشتی باید محصول را از خاک، گرد و غبار و میکروب دور کنند و همچون سدی در برابر آنها مقاومت نمایند. زیبایی شناسی در ظروف آرایشی و بهداشتی  باید در نظر گرفته شود زیرا  بسیار مهم می باشد. محصولات آرایشی و بهداشتی به طور عمده بر روی تصویر  و یا نام تجاری به فروش می رسند. به همین خاطر بازاریابی مواد آرایشی و بهداشتی وابستگی زیادی به نام تجاری ثبت شده بر روی ظروف آرایشی و بهداشتی دارد. ظروف آرایشی و بهداشتی باید احساسات در مورد چگونگی محصول ظاهر و نگرش را بهبود بخشند.