arvandplast

arvandplast

arvandplast

arvandplast

جوان سازی

میل به جوانی ابدی و جاودانگی ، یکی از تمایلات غریزی بشر می باشد . زندگی طولانی مدت با سیمایی جذاب و تنی سلامت وسوسه ایست که انسان را از خود بی خود می کند . این نامیرایی سبب می شود تا آدمی فرصت بینهایتی برای بهره مندی از نعمات دنیوی و همچنین شکوفایی استعداد های خود داشته باشد .

از دیرباز ، داستان های فراوانی حول این محور در ادبیات و فرهنگ اقوام مختلف سراسر دنیا خلق شده است . این داستان ها که نمونه های آن در گیلگمش و اسکندر نامه نیز یافت می شود ، منبع فناناپذیری بشر را شرب آب حیات دانسته است .

آبی حیات ، جوانی ، بقا ، جاودانگی ، زندگی و هر آنچه که نام دارد ، افراد زیادی را در طول تاریخ به دنبال خود کشانده است ، عده زیادی در این راه تلف شده اند ، عده مانند پونس دولئون اسپانیایی به توفیقات دیگری (کشف فلوریدا) رسیدند و با استناد به متون اسلامی حضرات خضر و الیاس نیز از آن تناول کرده و به عمر جاودانی رسیده اند .


با رسیدن با قرن حاضر ، بسیاری از اعتقادات بشر دستخوش تغییرات قرار گرفت . انسانی که تا دیروز به دنبال جادو ، طلسم و پدیده های ماورائی بود ، آموخت که می تواند نیازهای خود را با کمک علم برآورده سازد ، لذا به جای جست و جوی چشمه آب حیات ، به روش های در دسترس ، نوین و کارساز علمی متوسل شد . بدن انسان به مرور زمان و توقف رشد آن ، دچار تغییرات فراوانی می شود .


وجود اشعه های مضر ، تغییرات غیر عادی دما ، آلودگی هوا ، دود حاصل از استعمال دخانیات ، برخی غذاهای نا سالم و استرس زیاد در قرن اخیر سبب شده است تا با گذشت از مرز 30 – 40 سالگی بدن انسان رو به زوال رفته و این تغییرات که با چروکیدگی پوست ، تغییر رنگ آن ، پیدایش لکه های نا موزون ، ریزش و سفیدی مو نمایان می شود ، به مذاق برخی خوش نیاید .


استفاده از رنگ ، کرم ها و سایر مواد داخل ظروف آرایشی و بهداشتی ، ظروف بادی یا تولید پت برای پوشش این معضلات ، راهکار هایی موقتی بوده که نه تنها این مشکل را حل نمی کند ، بلکه در بلند مدت به تشدید آن نیز میانجامد ؛ در نتیجه نیاز به روشی موثرتر حس شد ، جوان سازی پوست .


جوان سازی پوست به مجموعه از اقداماتی نظیر عمل های جراحی و لیزردرمانی گفته می شود که سبب ترمیم دائمی نارسایی های پوست شده و به بازیابی طراوت آن منجر می شود .


از مهمترین روش های جوان سازی پوست در حال حاضر می توان به درم ابریژن (تراشیدن سطح رویی پوست) ، میکرودرم ابریژن (براق سازی پوست پس از لایه برداری با کریستال) ، ترماژ (تشکیل کلاژن با کمک گرم کردن عمق بافت پوست و خنک کردن سطح آن که به کشیده‌، محکم و صاف شدن پوست می انجامد ‌) ، لایه‌برداری با مواد شیمیایی (سلول های مرده پوست توسط اسیدهای ضعیف شده از بین می روند تا فرصت نفوذ داروها و همچنین تولید سلول های جدید فراهم شود ) ، IPL(از بین بردن تجمع غیر یکنواخت رنگدانه ها و بهبود بافت های آسیب دیده ) ، بوتاکس (فلج کردن عضله های زیر خط چروک های صورت ) اشاره کرد .


روش های تزریق ژل ، تزریق چربی ، جوان‌سازی پوست با لیزر CO2 ، هایفو ، مزوتراپی و تزریق پی‌آرپی و میکرونیدلینگ نیز از دیگر روش های رایج جوان سازی است که به تفصیل توضیح داده خواهد شد .  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.