arvandplast

arvandplast

arvandplast

arvandplast

ظروف ادویه

یکی از مشکلاتی که همواره آشپز ها و حتی خانم های خانه دار با آن روبرو هستند طریقه نگهداری ادویه و ظروف ادویه قابل استفاده است. زیرا اگر از ظروف ادویه مناسب و مطمئن استفاده نشود حاصل چیزی جز خرابی ادویه و مشکلات بعدی نمی باشد. متن ظروف ادویه شما را با انواع ادویه بیشتر آشنا میکند و همچنین شما را راهنمایی میکند تا بدانید بهترین طریقه نگداری ادویه چیست و ظروف ادویه مناسب را نیز برای شما مشخص میکند.اما قبل از اینکه به این موضوعات بپردازیم باید بدانیم ادویه چیست؟

ادویه ها موادی هستند که به عنوان چاشنی و طعم دهنده در غذا ها استفاده میشوند. فرآیند تولید ادویه فرآیند بسیار پیچیده ای نیست .به همین علت تولید آن نیازمند کارخانه های بسیار عظیم و وسایل پیشرفته نمی باشد. بعضی از ادویه ها مانند فلفل و دارچین به صورت کامل در اختیار تولیدکنندگان قرار میگیرند و یکسره به مکان های مشخص که برای آسیاب کردن این مواد در نظر گرفته شده است می روند. یکی دیگر از سوالاتی که ممکن است در مورد استفاده از ظروف ادویه و حتی خود ادویه برای شما پیش بیاید اینست که ادویه ها بعد از اینکه آسیاب و خرد شدند و به صورت رایج قابل دسترسی آنها در آمدند چگونه ضد عفونی میشوند؟ روش های متفاوتی برای ضدعفونی کردن ادویه ها وجود دارد.ولی یکی از معمول ترین این روش ها استفاده از اشعه گاما می باشد.بعد از اینکه کار ضد عفونی کردن ادویه انجام شد برای بسته بندی در ظروف ادویه آماده میشوند. باید به این مورد توجه کنید که ادویه ها به خاطر طبیعت و شکلی که دارند در برابر فساد و آلودگی سرسخت و مقاوم هستند.مخصوصا وقتی که آنها را با مواد مصرفی داخل آشپزخانه مثل آب لیمو و رب مقایسه میکنید. اما موردی که میخواهیم در متن ظروف ادویه به آن اشاره کنیم اینست که اگر شما ادویه ها را به صورت کامل نگه داری می کنید مدت زمان ماندگاری آنها نسبت به ادویه پودری بسیار بیشتر خواهد شد. با این وجود بسیاری از ادویه های  وارداتی که شما استفاده میکنید به صورت پودری وارد میشوند ولی با این وجود کامل آنها را نیز میتوانید در صورت نیاز بیابید. اگر ادویه ها را در جای خشک نگه داری کنید می توانید اطمینان حاصل کنید که آنها خراب یا فاسد نمی شوند زیرا خاصیت پودری و خشک آنها ، ادویه را ضد میکروب ساخته و نمی توانند به راحت در آن نفوذ کنند.

اما دو نکته بسیار مهم وجود دارد که باید در مورد ظروف ادویه بدانید.ظروف ادویه باید ظروفی باشند که نسبت به نور و میکروب غیر قابل نفوذ باشند.این مهم به ماندگاری بیشتر انها و همچنین خاصیت ضد میکروبی آنها کمک میکند. دومین نکته ای که باید در مورد ظروف ادویه به آن توجه کنید اینست که بعد از اتمام کار و استفاده از ادویه درب ظرف را حتما ببندید. بسیاری از افراد از این نکته غافل میشوند و بعد از اینکه ادویه را استفاده کردند ظروف ادویه را به حال خود رها میکنند که این عمل اشتباه می باشد.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.